Eerste week Zuid-Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu Eerste week Zuid-Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu

Eerste week Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Jurgen

12 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo allemaal, even een teken van leven.
Het lijkt alweer een maand geleden dat we zijn vertrokken vanuit Nederland. De eerste 3 nachten verbleven we in Kaapstad. Een geweldige stad met prachtige stranden. We hebben de vaste highlight's bezocht: de Tafelberg, Boulders beach (Pinguïns), Kaap de Goede Hoop National park en Chapmans peak drive: een onmogelijk te bouwen weg met overhangende rotspatijen. Op woensdag vertrokken naar de walvisbaai: Hermanus. Geweldig om te zien dat deze dieren tot vlak voor de kust komen om te paren, te baren en te niksen. Het was voor mij natuurlijk de uitdaging om een springende walvis (het liefst door een brandende hoepel) te fotograferen, maar door de onrustige zee bleef het bij een kopje of een vinnetje boven water. Maar ook daar kun je uren naar kijken. Donderdag via de Swartbergpas naar Knysna vertrokken. ZA wordt ook wel aangeprezen als:" De wereld in één land" en zoals wij het land nu zien vanuit de auto verbazen ons inderdaad over de enorme diversiteit qua landschap. De Swartbergpas lijkt op de Grand Canyon, ben je de pas over waan je, je in Oostenrijk, weer iets verder zou je in de Ardennen kunnen zijn. Verder zie je langs de wegen nauwelijks zwerfvuil en horizonvervuiling in de vorm van grote reclame billboards zie je niet ( itt tot Azië) en lantarenpalen zijn vervangen door reflectoren in de weg. We hebben dus ook continue een prachtig uitzicht. Ook het rijgedragbis sociaal, iedereen maakt plaats bij inhalen wat het rijden zeer prettig maakt.Ondertussen blèren we vrolijk mee op de muziek van de Toppers en Scooter. (Lang leve Bluetooth)
Van mooi Knysna naar Addo Elephant National Park daar een sunset toer geboekt: verzamelen om 5:45 uur. Om 10 uur nog even zelf door het park gereden en toen onderweg naar Johannesburg met een stop in Middelburg. Terwijl ik dit schrijf komt Johannesburg in zicht....veel lantarenpalen en billboards.
De accomodatie's boeken we ad hoc via internet ( criteria: min 4 sterren, beoordeling min 8 en max €80, verder zijn inl. Ontbijt en free wifi bonuspunten) hetgeen goedkoop is en tot nu toe naar alle tevredenheid.

• 12 Oktober 2014 - 22:02

Jan Willem En Miranda:

Hallo daar! Neem aan dat jullie de Table Mountain met de voet beklommen hebben? En nu onderweg naar Kruger nemen we aan. Succes met Big5 spotting! En overigens ook met de Little5.

Groetjes, Miranda en Jan Willem.

• 12 Oktober 2014 - 23:37

Louis:

Vergeet niet biltong te eten. Eet niet te veel: het is gedroogd, je moet erbij drinken, en dan zwelt het enorm op, maar is lekker, probeer die van springbok.

• 13 Oktober 2014 - 13:21

Koos Lies:

Heel leuk en mooi nog heel veel plezier op deze mooie reis maar doe voorzichtig wand we willen THUIS alles horren en zien

• 13 Oktober 2014 - 21:40

Mirjam:

Leuk om jullie reisverhaal weer te lezen en te volgen. Geniet ervan en be careful. Het zijn ook mooie tekenen van leven, letterlijk en figuurlijk.