update Bali (2) - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu update Bali (2) - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu

update Bali (2)

Door: JZ

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Jurgen

13 Mei 2015 | Indonesië, Denpasar

Woensdag vertrokken naar Ubut; alwaar we midden in een 4 daagse ceremonie terecht kwamen. Alle inwoners prachtig gekleed met de nodige manden met offers. De volgende avond hebben we de tempel bezocht. Gekleed in sarong en met bedekte schouders betraden we de tempel: nog even checken bij een local of we gepast gekleed waren...ja hoor als ik niet menstrueerde was het prima. Vervolgens hadden we duidelijk het verkeerde programma uitgekozen. Na een traditionele dans onder begeleiding van een gamelan-(orkest?) begon een soort Snip & Snap revue met pipo gesminkte acteurs en veel dubieuze bewegingen. Heel goed dat ze bij vrouwen even de ongesteldheidscheck doen, lachen en menstueren gaan nu eenmaal niet samen.
Overdag hebben we door de prachtige jungle van Bali geraft, hebben we de dag erna een cycling down hill gemaakt en onderweg een thee/koffie proeverij (coffee Luwak/cat-poo-chino geproeft), een typisch balinees compount en een houtsnij bedrijfje bezocht. Een volledig bewerkte deur met kozijnen ( 2 weken arbeid met meerdere houtbewerkers) is net zo duur als een nieuwe Iphone.
's-Avonds is het goed toeven in Ubut, gezellige winkelstraatjes met idem restaurantjes en veel 'massage' (voor €6 een lichaamsmassage/ 60 min).