Update Bali (1) - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu Update Bali (1) - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu

Update Bali (1)

Door: JZ

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Jurgen

13 Mei 2015 | Indonesië, Denpasar

12 mei 2015 Gili Islands (Indonesie)

Hallelujah.. mijn tablet is weer tot leven gekomen. Niet toevallig in een land waar ze heilig in reincarnatie geloven. Ik had m al afgescheven. Maar na zeer lange 220-volt-stekkerceremonie begon mijn tablet aan haar 2e leven.

Update:
Vorige week zondag vertrokken vanuit koud Nederland, richting Denpaser (Bali). Ophalen van de huurauto ging niet helemaal vlekkeloos maar is goed gekomen. Jurgen is helemaal blij met z'n Suzuki Jimny (met airco.. godzijdank). Ik dacht heel even dat wij €9 p/d ontvingen om in dit vehikel te rijden: gevarengeld. Maar nee wij betalen €9 om in deze sloopauto te rijden. Nu is het verkeer in de grote steden dusdanig chaotisch dat een fonkel nieuwe auto alleen maar een extra zorg is. De enige verkeersregel die hier gehandhaafd wordt is: links rijden. Verder houdt iedereen rekening met elkaar, maar dan wel op het allerlaatste moment en bij een rood stoplicht zou je kunnen overwegen om te stoppen.Het max. aantal personen op een scooter is vervangen door "hoeveel passen er op jouw scooter +1"

2 nachten in Kuta verbleven. De Ulu Watu tempel bezocht waar veel apen de dienst uit maken; op zoek naar onoplettende toeristen om alles wat niet vast zit te stelen. Hierna besloten om de tempels deze vakantie over te slaan en dan hou je ineens 3 weken vakantie over. Verder hier een beetje geaclimatiseerd, geshopt en lekker aan het strand gelegen gekeken naar het surfen. (hoge golven en sterke stroming).