Van Johannesburg naar Kruger - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu Van Johannesburg naar Kruger - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu

Van Johannesburg naar Kruger

Door: JZ

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Jurgen

18 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Ondanks alle slechte berichten over Johannesburg (lelijke en criminele stad) hebben we hier hele leuke dagen gehad. Het begon al bij onze aankomst bij ons luxe B&B, deze bleek in een gezellig straatje te liggen vol met (coctail-) barretjes, restaurantjes en terrasjes te liggen. Ons ontbijt werd verzorgd door een tearoom verderop gelegen in het straatje, met de heerlijkste croissants en broodjes. Die dag met de hop-on-hop-of-bus kennis gemaakt met Jo'burg. Verder een rondleiding door Soweto gemaakt: een verzameling van townships waar oa.: Mandela en Tutu hebben gewoond. Onderweg nergens het gevoel van onveiligheid gehad. Kortom Jo'burg heeft ons (lees; mij) positief verrast.
Dinsdag vertrokken naar Graskop voor een bezoek aan Drakensberge, God's Window, Bourke's Luck Potholes, Pilgrim's Rest en de Three Rondavels: allen prachtige vergezichten en bijzondere natuurverschijnselen.
Een veelvoorkomend technisch verschijnsel hier zijn: snelheidscontroles, politie al dan niet in een klapstoel langs de weg met lasergun. Wij waren ook de klos, of we even 500 ZAR (€40) cash wilden betalen, ' helaas' had Jur maar 340 ZAR cash;' ook goed' volgens de diender. (...) De volgende dag lazen we in een krantje dat het cash betalen van boete aan een agent illegaal is. Tja......