Krugerpark en weer terug. - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu Krugerpark en weer terug. - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu

Krugerpark en weer terug.

Door: JZ

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Jurgen

18 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

WOensdag eindelijk richting Krugerpark. Onderweg nog even langs bij het opvangcentrum voor bedreigde dieren in Hoedspruit (HESC) Helaas waren we net te laat voor een rondleiding. Daar worden op dit moment oa. 2 neushoo

rns behandeld, die een aanslag van stropers hebben overleefd, maar hun horens volledig kwijt een flinke uitdaging voor de dierenartsen.

Onze volgende slaapplaats is in een privewildpark in Phalaborwa grenzend aan Krugerpark. Het wordt gerund door een jong Nederlands stel, dat 2 jaar geleden de stap heeft gezet richting ZA. We kunnen oa. impala's, wrattenzwijnen en olifanten in de voortuin verwachten...gezellig; ik ga alvast koffie zetten!
De volgende ochtend verslapen voor de sunrise game drive om 5 uur. Shit. Dan maar zelf een beetje door het park crossen op zoek naar de Big 5 ( olifant, buffel, neushoorn, luipaard en leeuw). Veel beesten van zeer dichtbij kunnen zien alleen de leeuwen, jachtluipaarden en neushorens hebben ons mogelijk beter gezien dan wij hen. Het weer werkte ook niet echt mee: bewolkt, wind, onweer en regen zijn niet ideaal voor het spotten van dieren. Toen we woensdagavond laat onze auto bij onze lodge parkeerde, keken ongeveer 20 paar bambi-ogen in onze koplampen....visite. De impala's hadden tijdens het onweer de beschutting van de huisjes opgezocht en naast ons huisje hun kamp opgeslagen...leuk!!!!
Uiteindelijk hebben we deze 3 nachten bij Kruger nog een sun-rise safari van 8 uur gemaakt en 2 avond game drives van 3 uur: allemaal even leuk!!

Vandaag zaterdag weer op weg naar Johannesburg via Pretoria. Morgen vliegen we naar Tofo (Mozambique) voor een week duiken.
Ondertussen worden er ook andere 'spijkers met koppen geslagen' en hopen we aan het eind van de vakantie in het bezit te zijn van een 'lapje grond' genaamd: De Hollewatering 5

Dit schrijf ik terwijl we Tshwane ( voorheen Pretoria ) verlaten en weer op weg zijn naar Johannesburg.
Nog even meebleren met 'Scooter' in de auto.
'It's nice to be important, but it's more important to be nice" ;-)

Nog even een quizvraag voor onze fan's.
Stel je bent op safari en voor je staat een niet al te vriendelijk kijkende leeuw(-in). De beste manier om terug te trekken is: 1 stap naar achter te doen en dan 1 stap opzij en dit blijven herhalen totdat de leeuw(in) de interresse verliest. Waarom moet je op deze manier achteruit lopen???
Onder de goede inzenders verloten wij een lekkere fles ZA wijn.

• 19 Oktober 2014 - 00:14

Louis:

Omdat een leeuw geen prooi lust die vol alcohol zit.

• 19 Oktober 2014 - 09:28

Jan Willem En Miranda:

Vraag in de Rustenburg groep gegooid: kan het zijn dat een leeuw een smalle focus heeft? Overigens: wij dachten dat dit alleen het geval was bij nijlpaarden, maar zo leer je weer eens wat.

Geen big cat diary voorlopig. Jammer, maar gaan jullie in het vervolg nog een beetje gamen?

Groetjes, Miranda, Jan Willem, Iris en Stan (Leon zit in de UK om te rugbyen).

• 19 Oktober 2014 - 13:14

Evelyn:

Als je een leeuw de rug toekeert, valt hij aan
    Achteruit op zij verdwijn je langzaam uit het gezichtsveld, je laat zien dat je onderdanig bent
    Zo werkt dat tenminste ook bij mij en mijn lion (leon)

• 19 Oktober 2014 - 15:05

Koos Lies:

De leeuw in zijn ogen blijven kijken en niet te langzaam achter uit gaan anders worden jullie zelf op gegeten i onze voorkeur is rode wijn nog veel plezier

• 19 Oktober 2014 - 15:24

Koos Lies:

De boswachter bellen en heel hard om help help roepen