Laatste duikdag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu Laatste duikdag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu

Laatste duikdag

Door: JZ

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Jurgen

31 Oktober 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Agv de zeeeer trage internetverbinding is het bijhouden van het verslag wat lastig. Foto's plaatsen is monnikenwerk!!!

Afgelopen dagen veel gedoken. We hadden het geluk om 3 maal rond het eiland Sipadan te kunnen duiken; met recht één van de mooiste duiklokatie's. Ook het weer laat ons niet in de steek, we hebben veel zon gehad (30 gr) en af en toe een kort buitje ( het regenseizoen is begonnen).
Gisteren nog een speciale laatste duikdag want we mochten voor de 3e keer naar Sipadan (kadootje!!) Wel onder een fake name. Dus als Simone Dias en Raymundo Riguez uit Mexico vertrokken we om 5:15!!!! Reden voor deze vroege start, de wens van anderen om de bumphead parrotfish te spotten, die hadden wij de dag ervoor al gezien: gewoon overdag maar goed een duik rond zonsop- of ondergang levert altijd mooie dingen op. Een hele school bumphead-jes was niet te beroerd om even een acte de présence te verzorgen. Verder een enorme school baracuda's en jackfish-tornado.De schilpadden en white tip haaien noem ik niet eens meer want die zie je hier iedere duikspot sowieso. Tussen elke duik ga je aan land op Sipadan een eiland screensaver-waardig: spierwit strand, azuurblauwe zee en wuivende palmen, alwaar de koffie, thee, koekjes of de lunch klaar staat: zo vervelend allemaal.
Na het duiken een heerlijke Thaise massage op het strand, om weer soepel naar huis te kunnen.

Vanmorgen: uitgeslapen!!!!!!
Om 11:00 met de boot naar Semporna en nu in de bus richting vliegveld. Alles keurig geregeld vanuit het resort.
Dus vandaag naar K.l, ( Kuala Lumpur), morgen naar Dubai (de Burj Kalifa= hoogste gebouw ter wereld bezoeken) en zaterdag....Amsterdam.

• 31 Oktober 2013 - 15:48

Charlotte:

Nog even genieten dan!
    Goede thuis reis!

• 31 Oktober 2013 - 16:25

Hans:

Wat een vervelende vakantie geweest voor jullie. Maar ja niet iedereen heeft het geluk van een heerlijke vakantie....
    Voor jullie terugreis hele hele goede reis. ... Jurgen pas op je rug. .. Jacq draag jij zijn koffers!!!! Goede reis. ...