16 oktober. Op zoek naar de Neusaap - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu 16 oktober. Op zoek naar de Neusaap - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu

16 oktober. Op zoek naar de Neusaap

Door: JZ

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Jurgen

16 Oktober 2013 | Maleisië, Kuching

Na een brakke nacht, om 8 uur opgehaald voor een bezoek aan Bako national park. Een bootje brengt ons naar het beginpunt van onze hike. Het huiszwijn begroet ons en al snel zien we 10 tallen kleinere aapjes, een varaan en een viper (gifslang), ook de neusapen hebben er zin in, 5 zitten er verscholen in een boom. Daarna volgt een stijle hike. Langs de weg staan verschillende vleesetende planten. Deze hebben allen een zak met kleverige vloeistof waarin de insecten worden gevangen en verteerd. Van de grotere planten kunnen deze zakjes worden gebruikt om rijst in te koken. Na de lunch nog een korte wandeling door het bos. Op de terugweg richting de boot nog 2 neusapen gespot. 's-avonds op zoek naar het beste restaurant vlgs Tripadvisor: niet gevonden maar wel een goed Islamitisch restaurant waar ze dan weer geen biertje schenken. Jammerrr.
Morgen vertrekken we naar de longhouses van de Ibanstam (= koppensnellers) daar blijven we 1 nachtje slapen. Electriciteit is matig aanwexig: laat staan WIFI.

• 21 Oktober 2013 - 17:13

Koos Lies:

gelukkig jullie leven nog maar pas op voor die koppen snellers anders loop je morgen naar je kop te zoeken nog heel veel plezier kus

• 21 Oktober 2013 - 17:38

Luigi:

Jur, advies van deze alpha: steek nooit je aap in andermans neus.