18 okt. Van Longhouse naar Hilton. - Reisverslag uit Lubok Antu, Maleisië van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu 18 okt. Van Longhouse naar Hilton. - Reisverslag uit Lubok Antu, Maleisië van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu

18 okt. Van Longhouse naar Hilton.

Door: JZ

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Jurgen

18 Oktober 2013 | Maleisië, Lubok Antu

Redelijk goed geslapen. Jammer dat de zaklamp nog in de rugzak lag toen ik 's nachts naar toilet moest, op de tast en door niet echt zachtjes te lopen hoop ik dat alle beesten in de kamer op de hoogte zijn van mijn komst en tijd hebben om te vluchten, ook een paar keer met de toiletdeur wapperen moet genoeg zijn voor wat privacy.
's-Morgens worden we gewekt doordat ons gastgezin door 'onze slaapkamer' loopt op weg naar keuken voor het verzorgen van het ontbijt. Na het ontbijt krijgen we (toch) een demonstratie Hanengevecht en blaaspijp. De chief is met een gevolg oa. kinderen op weg naar de top van de berg om te bellen: het schijnt dat daar bereik is en dat is natuurlijk reuze spannend. We maken een hike door de jungle, waar een gretig mannetje vd Ibanstam laat zien waar ze van leven, de jungle is hun AH & Gamma. We zien 2 vallen, die vandaag leeg zijn. Nu warende demonstraties van die vallen ook niet direct succesvol dus de dieren hebben een kans..
We hebben geprobeerd om alles te ruiken en te proeven wat werd aangeboden maar sagopalmworm hebben we overgeslagen. Een hoop kruiden schijnen goed te werken bij hoofd-en/of maagpijn. Mijn advies zou zijn: iets minder whisky en wormen, dan heb je die kruiden helemaal niet nodig :-)
Bij een rivier aangekomen ligt er een boot klaar die ons naar de een picknickplek moet brengen alleen door de lage waterstand is onze picknickspot niet volledig te bereiken per boot dus moet er door het water gelopen worden die bezaaid ligt met glibberige stenen en keien. De onderweg gevonden planten zijn onderdeel van de lunch. Er wordt gekookt in bamboe stammen en ook de drinkbekers worden ter plaatsen gemaakt van bamboe. Grote bladeren worden gebruikt als snijplank. Het vlees bestaat uit gebakken spek, kip en varkenskop.
De boot brengt ons naar Bantang Ai river resort (managed bij Hilton) waar we lekker kunnen zwemmen, relaxen en een lekkere massage boeken. Hoe vaak kun je de titelsong van de film Titanic afdraaien tijdens een massage van 1 uur......zucht. Het is ook wel een beetje tekenend voor het resort, ooit met veel ambitie (*****) opgezet, maar de laatste jaren een beetje afgezonken.
Maar na een nacht in een longhouse is alles luxe!
Tijdens het diner vliegen de vleermuizen door het restaurant.Leuk!!