Mount Kinabulu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu Mount Kinabulu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Jacqueline en Jurgen - WaarBenJij.nu

Mount Kinabulu

Door: JZ

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Jurgen

23 Oktober 2013 | Maleisië, Kota Kinabalu

De hoogst berg van Borneo 4095m
Het was een behoorlijke uitdaging máár we hebben het gehaald!
Gisteren begonnen met de klim vanaf de gate 1900m naar onze slaapplaats 'Laban Rata' op de berg op 3272m. De totale route is maar 8, 5 km. De eerste dag loop je er 6, maar de route is stijl en bevat veel (natuurlijke-) trappen. Vanmorgen om 2:45 vertrokken voor de klim naar de top. Bijna iedereen draagt een hoofdlamp, zodat je in het donker allemaal lampjes de berg op ziet gaan. De zonsopgang hebben we helaas niet vanaf de top kunnen zien; ik had 3, 5 uur nodig voor die laatste 2500m. Even van het uitzicht genieten, foto maken en weer terug naar het hostel.
Het venijn zat m in de staart, de afdaling was zwaar, mijn knien wilde niet meer. Stapje voor stapje met veel hulp van Jur gelukkig toch beneden gekomen. Trots dat het gelukt is, jammer van het laatste stuk.

• 23 Oktober 2013 - 16:32

Hans:

Hallo Avonturiers,
    Kijk altijd met heel veel nieuwsgierigheid uit naar jullie verhaaltjes. .. Wat een ervaring en reis voor jullie.
    G E W E L D U H H H G....
    Top van de prestatie om de berg te bedwingen. En ja zus... niet alleen 50 zijn maar nu ook voelen. .. Oeps bijna 50....
    Jurgen had het een stuk makkelijker zo op Linked In te lezen... even tijdens de klim en vacature geplaatst. ...
    Mensen heel heel veel plezier nog in deze vakantie. ..
    Vakantie met jacuzzi en bubbels ook zeer aan te bevelen. ... 4 treetjes om in het water te komen. ...
    Groeten
    Hans

• 23 Oktober 2013 - 23:35

Koos Lies:

gefeliciteerd met zo prestatie we zijn trots op jullie een hele over winning daar kan je met trots op terug zien nog een hele mooie reis verder

Groeten koos lies

• 24 Oktober 2013 - 08:17

Jan Willem:

Nou wij sluiten ons volledig aan bij Hans, Koos en Lies. En inderdaad 2000 meter stijl dalen is pittig voor de knietjes. Goed te horen dat Jur wederom de ridder op het witte paard was.

Veel plezier verder! JW en M